A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Буський заклад загальної середньої освіти - Гімназія імені Євгена Петрушевича при Львівському національному університеті імені Івана Франка Буської міської ради

Методична робота

Управління процесом професійного зростання педагогічного персоналу закладу освіти бере початок із чіткого планування науково-методичної роботи на основі глибокого аналізу професійної компетентності педагогічного колективу з метою максимально можливого врахування його потреб, запитів та інтересів. Методична робота в Буському ЗЗСО - Гімназії ґрунтується на основі діагностики та прогнозування й спрямована на підвищення професійної майстерності як кожного педагога зокрема, так і колективу загалом.

Процес внутрішньошкільного вдосконалення педагогічних працівників здійснюється через взаємодію і взаємозв’язок змістового, технологічного і діагностичного компонентів.

Зокрема, змістовий компонент складають педагогічні та методичні ради, навчальні семінари, воркшопи, науково-практичні конференції тощо. Технологічний компонент відображають форми професійного зростання педагогічних працівників, серед яких виділено індивідуальні та командні, традиційні та нетрадиційні. До діагностичного компонента відносимо критерії оцінки професійного зростання педагога, діагностичні методики виявлення рівня сформованості професійної компетентності вчителів, самоаналізу труднощів під час опанування новими знаннями, стану науково-методичної роботи у школі.

         

Метою методичної роботи в закладі освіти є створення насиченого інноваційного освітнього середовища, яке сприяє розвитку професійної майстерності як окремого педагога, так і педагогічного колективу, що забезпечить формування конкурентоспроможного випускника.

     

Серед ключових завдань методичної роботи в Буському ЗЗСО - Гімназії виділено наступне:

  • допомога вчителю у створенні власної траєкторії професійного розвитку;
  • систематичне та постійне підвищення педагогічної майстерності, методичного й наукового рівня педагогів, їх психологічної підготовки;
  • пошук та збагачення вчителів новими, прогресивними методами навчання;
  • підвищення загальної культури педагогічного колективу, розкриття його творчого потенціалу;
  • формування умов для взаємодії всіх учасників освітнього процесу;
  • систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, вивчення державних нормативних документів, що регламентують діяльність освітньої сфери;
  • упровадження та використання передового педагогічного досвіду, досягнень педагогіки та психології.

Для забезпечення якісного виконання поставлених завдань дотримуємося наступних принципів: всезагальність, комплексність, цілісність, системність, максимальне цілеспрямування, актуальність, єдність та доступність, практична спрямованість.

Загалом внутрішньошкільне вдосконалення намагаємося організовувати нестандартно, динамічно, цікаво, з урахуванням індивідуальних запитів і можливостей учителів; слідкуємо за тим, щоб така діяльність приносила педагогам практичну допомогу, тобто мала безпосередній вихід на уроки і позакласну роботу.

      

Дотримання принципів та функцій управління системою науково-методичної роботи дають можливість адміністрації навчального закладу знаходити індивідуальний підхід до вчителів, виявляти та стимулювати їх особистий інтерес до професійного зростання, залучати до наукової та пошукової діяльності.

     

Ефективність управління професійним розвитком педагогічного персоналу закладу освіти залежить не лише від хороших організаційних здібностей та компетентності адміністрації, а й від налагодженого зв’язку з методичною радою, кафедрами (методичними об’єднаннями), творчими групами, психологічною службою, що забезпечує більш якісне планування та організацію спільної діяльності, координацію спільних дій.

     

Методичну роботу в закладі освіти координує та спрямовує науково-методична рада, до складу якої входять адміністрація, керівники кафедр, творчих груп, учителі-методисти, психолог, наукові консультанти – викладачі ЛНУ ім. І.Франка (за згодою).

Науково-методична рада здійснює ряд функцій:

  • планує методичну роботу на діагностичній основі, затверджує тематику засідань та відповідальних;
  • визначає структуру, провідні питання для поглибленого опрацювання педагогічними працівниками;
  • сприяє підвищенню методичної майстерності педагогів;
  • рекомендує окремі важливі питання навчально-виховного процесу на розгляд педколективу;
  • забезпечує вивчення, узагальнення та впровадження в практичну діяльність досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду;
  • проводить огляди нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури;
  • аналізує результативність методичної роботи;
  • надає допомогу вчителям у галузі самоосвіти;
  • розглядає авторські програми.

Загалом науково-методична рада є органом колегіального обговорення різних проблем, винесення експертних оцінок, прийняття певних перспективних рішень.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень